Wednesday, July 5, 2017

အပိုင္း(၃)

"ဘာေၾကာင့္ေလယာဥ္စီးရမွာမေၾကာက္သင့္လဲ - ၃ ? "
*********************
အပိုင္း(၃)

အခုေရးေပးေနတဲ့စာစုဟာ တကယ္ေတာ့ ေလယာဥ္စီးခရီးသြားမ်ားအတြက္ သူတို႔ရဲ႕အေၾကာက္တရားေလ်ာ့ေစဖို႔ ေယဘူယ် ေရးဖြဲ႕ထားျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္...

အေၾကာက္တရားေျဖေလွ်ာ့ပါတယ္ဆိုမွကိုယ္ေရးတဲ့စာေၾကာင့္လဲပိုေၾကာက္သြားတာမျဖစ္ေစခ်င္ဘူး ...
စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕အၾကံေလးလဲရခ်င္ပါတယ္ ..
ဘာလဲဆိုေတာ့ .." ေလယာဥ္မထြက္ခင္ ခရီးသည္မ်ားကိုကြ်န္ေတာ္တို႔ပိုင္းေလာ့ေတြက Announcement လုပ္တယ္ေလ .. နႈတ္ခြန္းဆက္ရင္း ႀကိဳတင္ရရွိထားတဲ့လမ္းခရီးရာသီဥတု၊ သြားေရာက္မဲ့ေလဆိပ္ရာသီဥတုေၾကျငာေပးၾကတယ္ ဟုတ္?
အဲဒီမွာရထားတဲ့ရာသီဥတုက သြားေရာက္မဲ့ေလဆိပ္မွာမိုးေတြရြာေနတယ္ဆိုရင္ မိုးရြာေနေၾကာင္းအမွန္ေျပာသင့္သလား? တိမ္အနည္းငယ္ထူထပ္ေနပါတယ္လို႔မယုတ္မလြန္ေျပာသင့္သလား?

ေၾကာက္တတ္တဲ့ေလယာဥ္စီးခရီးသည္ေတြအတြက္စာေရးျဖစ္ေနေတာ့ ကိုယ္သြားမဲ့ေနရာကမိုးေတြရြာေနတယ္လို႔ရထားရင္ ဒီရက္ပိုင္းအဲလို နႈတ္ခြန္းဆက္ေၾကျငာရင္နဲနဲေလးတြန္႔ေနမိတယ္ ... ေၾကာက္တတ္တဲ့သူမ်ားပါရင္ပိုမ်ားေၾကာက္သြားႏိုင္မလားေပါ့ေလ..

ေလထဲမွာပ်ံသန္းေနၿပီး ဆိုက္ေရာက္မဲ့ၿမိဳ႕ကိုမဆင္းခင္ မိနစ္ ၃၀ ေလာက္အလိုမွာအဲဒီကြင္းရဲ႕ Update ရာသီဥတုရပါတယ္ .. အဲခ်ိန္မွပဲမိုးရြာရင္ရြာတယ္၊ တိမ္ဖံုးရင္ဖံုးတယ္ ေျပာရင္ေကာင္းမလားေတာင္စဥ္းစားမိေနတယ္ ...
တခါတေလၾကလဲ ေလယာဥ္မတက္ခင္ႀကိဳရထားတာေကာင္းေနတယ္ ၂-၃ နာရီအခ်ိန္ၾကာမွာဆိုေတာ့ ဟိုေရာက္လို႔ Update ရာသီဥတုကမိုးရြာရင္ရြာေနတာ ...
မေန႔ကဆိုကြမ္က်ိဳးဖလိုက္သြားတယ္...ႀကိဳရတဲ့ရာသီဥတုက တေန႔လံုးမိုးရြာမယ္လို႔ရထားတယ္.. ေဘးပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ၿမိဳ႕ေတြလဲမိုးရြာမယ္ .. ဆီေတာင္ပိုထည့္သြားခဲ့တယ္..
ေဟာ ဟိုေရာက္ေတာ့ မိုးမရြာဘူး ..တိမ္အသင့္အတင့္မွတိမ္ထူထပ္တဲ့.. ဆင္းတဲ့အခ်ိန္လဲမိုးမရြာဘူး။
ကိုယ္ကေတာ့မတက္ခင္က ရထားတဲ့ရာသီဥတုနဲ႔ ေၾကျငာထားတာကမိုးအနည္းငယ္ရြာဆိုေတာ့ ေၾကာက္တတ္သူပါရင္မထြက္ခင္ထဲကေၾကာက္ေနေလာက္ၿပီ 😁😁
............................................
ေလယာဥ္ပ်ံလႈပ္ခါရျခင္းအေၾကာင္း၊ ဆီအေၾကာင္း၊ ရာသီဥတုအေၾကာင္းေတြေရးၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ေလယာဥ္တစီးမွာပါတဲ့ စနစ္ေလးေတြကိုအၾကမ္းဖ်ဥ္းေျပာၾကည့္ရေအာင္..

အင္ဂ်င္ (Engine)
ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္အမ်ားစုဟာ အင္ဂ်င္ ၂ လံုးပါပါတယ္ .. မီးေလာင္ရင္အဲဒီအင္ဂ်င္ထဲမွာမီးသတ္ဘူးေတြပါပါတယ္ .. မီးမေလာင္ပဲ႐ိုး႐ိုးစက္ေသတာဆိုရင္လဲ လံုေလာက္တဲ့အျမင့္ေပမွာစက္ျပန္နိႈးလို႔ရပါတယ္ ..
၂ လံုးလံုးမေကာင္းျဖစ္တာေတာ့မျဖစ္ႏိုင္သေလာက္ကိုရွားပါတယ္... (ေျပးလမ္းအတက္ငွက္အုပ္လိုက္တိုက္မိလို႔ ၂ လံုးစလံုးအင္ဂ်င္ရပ္သြားတာ တခုရွိခဲ့ဘူးတယ္.. ေရွ႕က ျမစ္ထဲဆင္းခဲ့ရတယ္ ..
ခရီးသည္ Crew 155 ေယာက္ပါတာအကုန္လံုးအသက္ရွင္ပါတယ္..  Sully ဆိုၿပီးေတာင္႐ုပ္ရွင္ျပေနပါၿပီ)
အဲေတာ့႐ိုး႐ိုးပံုမွန္ အင္ဂ်င္ ၂ လံုးစလံုး မီးေလာင္ဖို႔ ရပ္သြားဖို႔ဆိုတာအရမ္းရွားပါးျဖစ္စဥ္ပါ..
အိမ္က ကိုယ့္ကားပဲၾကည့္ေလ .. အင္ဂ်င္ဝိုင္၊ ေရ ၊ regular check ေတြလုပ္ေပးရင္လမ္းမွာေမာင္းရင္းမီးေလာင္ဖို႔၊ ထိုးရပ္ဖို႔သိပ္မျဖစ္တတ္ဘူး .....
၂ လံုးရွိတာမွာ အင္ဂ်င္တစ္လံုးထဲနဲ႔လဲ ေကာင္းေကာင္းဆင္းႏိုင္ေအာင္ ေလယာဥ္တုနဲ႔ (၆) လတစ္ႀကိမ္ပိုင္းေလာ့တိုင္းအစစ္ခံၿပီး စံခ်ိန္မွီမွေအာင္ျမင္ပါတယ္ ....
ဒါဆိုအင္ဂ်င္ႀကီးရပ္သြားရင္ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားစိတ္ခ်မ္းသာႏိုင္မည္ထင္ပါတယ္..

ပဲ့ထိန္း (Flight Control)
ေတာင္ပံမွာတပ္ထားတဲ့ အရွိန္ထိန္းပဲ့ထိန္းေတြရွိသလို၊ ေနာက္အျမည္းက အေပၚတက္ေအာက္ဆင္းပဲ့ထိန္း၊ ေရွ႕ကိုတည့္တည့္မသြားပဲ ေဘးတိုက္ပါဆြဲပါေနတတ္တဲ့ပဲ့ထိန္းဆိုၿပီးရွိပါတယ္ ..
ဒါေတြကိုလဲတခုခုမေကာင္းရင္ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ေလယာဥ္တုနဲ႔သင္ၾကစစ္ၾကရပါတယ္..

ဟိုက္ေျဒာလစ္ (Hydraulic)
ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားေပၚမူတည္ၿပီး ၂ မ်ိဳးမွ ၃ မ်ိဳးရွိပါတယ္ ..
ေလယာဥ္မွာ Hydraulic နဲ႔လုပ္ရတာအေတာ္မ်ားမ်ားရွိပါတယ္ .. အေသးစိတ္သိဖို႔မလိုတဲ့အတြက္မေျပာေတာ့ပါဘူး ..
ဒါလဲ တခုမေကာင္းရင္ဘာေတြမရေတာ့ဘူး.. ဘယ္လိုဆင္းမယ္ ..
၂ ခုပ်က္ရင္အေရးေပၚဆိုဘာလုပ္မယ္ ဆိုတာေတြကိုလဲ ေလယာဥ္တုနဲ႔က်င့္တယ္ စစ္တယ္

လွ်ပ္စစ္ (Electric)
အင္ဂ်င္ ၂ လံုးရဲ႕ ဂ်င္နေရတာကေန လွ်ပ္စစ္ရပါတယ္.. တလံုးမေကာင္းလဲ ေနာက္တလံုးနဲ႔ေလယာဥ္ကိုလံုေလာက္စြာေပးႏိုင္ပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ေလယာဥ္ေတြမွာ အရံ ဂ်င္နေရတာတစ္လံုးအပိုပါပါတယ္.. တခ်ိဳ႕မွာဆို အဲဒီ ၃ လံုးစလံုးမရရင္ေနာက္ထပ္ အေရးေပၚဂ်င္နေရတာတစ္လံုးေတာင္ထပ္ပါပါေသးတယ္ ..
တခုပ်က္ရင္ဘယ္လိုလုပ္၊ ၂ ခုပ်က္ရင္ဘယ္လိုလုပ္ေလ့က်င့္ထားၾကၿပီးျဖစ္ပါတယ္ ..
ဒီလိုဆို လွ်ပ္စစ္အတြက္လဲမိတ္ေဆြေတြစိုးရိမ္စရာမရွိေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္ ..

ေလယာဥ္ဘီးအံု (Landing-Gear)
Hydraulic ကိုအသံုးျပဳၿပီးခ်ရတာျဖစ္ပါတယ္ ..
႐ိုး႐ိုးခ်လို႔မရရင္ အေရးေပၚခ်တဲ့ခလုတ္ပါပါတယ္ .. ဒါေတြလဲက်င့္ၾကရပါတယ္ ..
အဲေတာ့ေလယာဥ္ဘီးမက်ရင္ဘယ္လိုလုပ္မလဲလို႔စိတ္ပူစရာမရွိပါ ..
(အရမ္းရွားပါးျဖစ္စဥ္ေတြရွိပါတယ္.. လံုးဝမက် (သို႔) ေရွ႕တလံုးမက် တာမ်ိဳးေတြရွိတတ္ပါတယ္.. အရမ္းရွားပါတယ္ .. )အဲလိုဆိုလဲဘယ္လိုဆင္းရမယ္ဆိုတာ Procedure ေတြရွိပါတယ္ ..

ေလဖိအားစနစ္ (Pressurization)
ေလယာဥ္ကအျမင့္ႀကီးမွာပ်ံေတာ့ ခရီးသည္ေတြသက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ဖို႔ ေလယာဥ္အတြင္းကိုေလနဲ႔ဖိအားသြင္းေပးထားပါတယ္ ... ေပ ၃၅၀၀၀ ေလာက္ကပ်ံတဲ့ေလယာဥ္ဟာ တကယ့္တကယ္ ေလယာဥ္အတြင္းမွာခံစားရတာက ေပ ၇၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္မွာရွိသေလာက္ပဲခံစားရမွာပါ ..
အဲဒီစနစ္ေတြ တခုမေကာင္း (သို႔) လံုးဝမေကာင္းရင္ဘာလုပ္မယ္ဆိုတာလဲေလ့က်င့္ထားၿပီးသားပါ ..

ေနာက္ထပ္လဲ က်န္ပါေသးတယ္ .. ဒါေပမဲ့မသိလဲရတဲ့အရာေတြမို႔ခ်န္လွပ္လိုက္ပါတယ္..,
စာလဲရွည္ေနၿပီျဖစ္ေတာ့ ဒီအေရးႀကီးတာေလးေတြကိုပဲအၾကမ္းဖ်ဥ္းေရးျပထားပါတယ္ ..
အပိုင္း ၁-၂-၃ ၿပီးသြားၿပီ.. ဒီေလာက္ဆိုေၾကာက္စိတ္အေတာ္အတန္ေလ်ာ့ႏိုင္ၿပီလို႔ယူဆပါတယ္ ..
မေလ်ာ့ဘူး ပိုေၾကာက္သြားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ပံုေဖာ္တာညံ့လို႔ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ...

ဒီစာစုေတြဟာ Technician ေတြအတြက္ရည္ရြယ္တာမဟုတ္ပဲ ေလယာဥ္ခရီးကိုေၾကာက္တတ္တဲ့ခရီးသည္မ်ားကို စာနာေသာစိတ္အရင္းခံျဖင့္ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ နားလည္လြယ္ေအာင္ေယဘူယ်ဆန္ဆန္ေရးဖြဲ႕ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ....
ေလယာဥ္စီးရင္း ေၾကာက္ေနရတဲ့စိတ္ဒုကၡမ်ားေျပေလ်ာ့ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ဆုေတာင္းေပးပါတယ္ ။

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစဗ်ာ

ကပတိန္ ထြန္းထြန္းဝင္း(အမ္ေအအိုင္)
၅.၀၇.၂၀၁၇

No comments:

Post a Comment