Saturday, July 22, 2017

ေလယာဥ္ေရမခဲေစရန္ ကာကြယ္နည္း





. . . . . . . . . ေလ ယာဥ္ ေပၚ ေရ မ ခဲ ရန္ " Anti-ice " ကာ ကြယ္ စ နစ္ မ်ား . . . . . . . .
.
ေရ ခဲ ၿဖစ္ မ လာ ေစ ရန္ ကာ ကြယ္ သည့္ စ နစ္ " Anti-icing system " နဲ႕ / ျဖစ္ ေပၚ လာ တဲ႕ ေရ ခဲ ေတြ ကို ျဖိဳ ဖ်က္ တဲ႕ " De-icing system  " ဆို ျပီး ( နွစ္ မ်ိဳး ) ရွိ ပါ တယ္ ။ ဒီ ေန႕ ေခတ္ ေလ ယာဥ္ ပ်ံ ေတြ မွာ ေတာ့ - ၾကိဳ တင္ ကာ ကြယ္ တဲ႕ " Anti-icing " စ နစ္ မ်ား ကို ဘဲ အ သံုး ျပဳ တာ ပါ ။ ပံု ( ၁ )
.
Pitot Static tubes, Static ports, AOA နဲ႕ အ ျခား Sensor probes မ်ား ေရ မ ခဲ ေစ ရန္ -
" Probe Heat system " ဟာ 115 V AC လ်ွပ္ စစ္ သံုး " ကြိဳင္ အ ပူ ေပး စ နစ္ " ( Electric heater ) ျဖစ္ ပါ တယ္ ။ Pitot tubes / Temperature tubes / Static ports / Angle of Attack ( AOA ) စ တဲ႕ ေလ ယာဥ္ ျပင္ ပ မွာ တပ္ ဆင္ ထား တဲ႕ " ခံ စား ေထာက္ လွမ္း ကိ ရိ ယာ " ( Sensor ) အား လံုး ရဲ႕ အ တြင္း မွာ Resistance Elements မ်ား ထည့္ သြင္း ျပဳ လုပ္ ထား တာ ပါ ။ Boeing - 737 ေလ ယာဥ္ လို - အ ရင္ တုန္း က ေတာ့ . . . လက္ နဲ႕ ' Manually ' ဖြင့္ / ပိတ္ နိဳင္ တဲ႕ ခ လုတ္ မ်ား ကို Cockpit Overhead panel မွာ ေတြ႕ ႀက ရ တယ္ ေပါ႕ ။ ဒီ ေန႕ ေခတ္ Boeing - 757 / Airbus A - 320 ေလ ယာဥ္ ေတြ မွာ ေတာ . . . " Push button " မွာ ' AUTO ' ထား လို႕ ရ ပါ ျပီ ။ ေလ ယာဥ္ ေခါင္း " Nose " မွာ တပ္ ဆင္ ထား တဲ႕ - Temperature probes ေတြ က အ ျပင္ မွာ အ လြန္ ေအး ျပီး / ေရ ခဲ မ လာ ခင္ " Probe & Windows heating system " မ်ား ကို " ပါ ဝါ " စ ေပး မွာ ျဖစ္ ပါ တယ္ ။ ပံု ( ၂ )
.
ေရွ႕ ေလ ကာ မွန္ ေရ မ ခဲ ေစ ရန္ " Windshield Heat system "
Cockpit ေရွ႕ ေလ ကာ မွန္ မ်ား ကို - မွန္ / ဗီ နိဳင္း နဲ႕ အ ခိုင္း လစ္ ( Glass, Vinyl & Acrylic ) အ လြာ လိုက္ ထပ္ ျပီး ၿပဳ လုပ္ ထား ပါ တယ္ ။ အ လြာ မ်ား အ ၾကား မွာ အ ပူ စီး နိဳင္ တဲ႕ Conductive coating မ်ား ထည့္ သြင္း ထား ျပီး / အ ေပၚ နဲ႕ ေအာက္ ဘက္ မွာ ကိြဳင္ ငယ္ မ်ား ( Filaments ) ျမွဳပ္ ၍ / 115 V AC နဲ႕ အ ပူ ေပး ပါ တယ္ ။ အ ပူ အ ျပည့္ ရ ဘို႕ ( ၃ မိ နစ္ ) လို ပါ တယ္ ။ အ ပူ ခ်ိန္ ( 80' F - 120' F ) အ ၾကား ထိန္း ထား မွာ ျဖစ္ ျပီး / 145' F မွာ Overheat sensor ေတြ က ျဖတ္ ေတာက္ ေပး မွာ ပါ ။ ပံု ( ၄ )
.
အ ေတာင္ ပံ မွာ ေရ မ ခဲ ေစ ရန္ " Wing Anti-icing system "
ေလ ယာဥ္ အင္ ဂ်င္ " ကြန္ ပ ရက္ ဆာ " က ေန ေဖါက္ ထုတ္ ယူ ထား တဲ႕ " ေလ ပူ " ကို သံုး ပါ တယ္ ။ အင္ ဂ်င္ ရဲ႕ HP ( High pressure ) နဲ႕ LP ( Low Pressure ) တို႕ က ေဖါက္ ထုတ္ " ေလ " ( ၂ မ်ိဳး ) လံုး ရ ရွိ နိဳင္ တဲ႕ " Pneumatic Manifold " က တ ဆင့္ / ဘယ္ ညာ အ ေတာင္ ပံ ( ၂ ဘက္ ) ေရွ႕ ၿခမ္း ကို အ ပူ ေပး မွာ ပါ ။ ေလ ပူ ကို - Slats မ်ား ေနာက္ က ေန သြယ္ တန္း ထား တဲ႕ ပိုက္ လိုင္း ( Telescopic Ducts ) အ တြင္း ဝင္ ေရာက္ ေစ ပါ တယ္ ။ APU ေဖါက္ ထုတ္ ေလ ( APU Bleed Air ) ကို သံုး ရင္ လည္း ရ ပါ တယ္ ။ အ ပူ ခိ်န္ 200' F ကို ေရာက္ ရင္ ေတာ့ / အ ေတာင္ ပံ မ်ား အ တြြင္း ေလ ပူ မ်ား ဆက္ လက္ မ ဝင္ ေရာက္ နိဳင္ ေအာင္ " Valve " မ်ား ပိတ္ သြား မွာ ပါ ။ Overheat ေပါ႕ ။  ဘယ္ ညာ အ ေတာင္ ပံ တ ဘက္ ခ်င္း အ တြက္ သီး ျခား အ ပူ ေပး နိဳင္ ပါ တယ္ ။ ဒီ " ဘား ေတြ " ( Valves ) ဖြင့္ / ပိတ္ ဘို႕ 28 V DC အ သံုး ျပဳ ပါ တယ္ ။ ပံု ( ၃ ) နဲ႕ ပံု ( ၅ )
.
အင္ ဂ်င္ ေရ မ ခဲ ေစ ရန္ " Engine Anti-icing system "
အင္ ဂ်င္ " HP Compressor " ရဲ႕ 5th. နဲ႕ 9th. stage က ေဖါက္ ယူ တဲ႕ " ဖိ အား ျမင့္ ေလ ပူ မ်ား " ( Bleed Air ) ကို အ သံုး ျပဳ ပါ တယ္ ။ ဖိ အား 50 psi က ေန 75 psi ၾကား မွာ ' Regulate ' လုပ္ ေပး ေန တဲ႕ ေလ ပူ ေတြ ကို " Engine Cowl " အ တြင္း မွာ တပ္ ဆင္ ထား တဲ႕ " Distribution Spray ring " က ေန - ပတ္ ပတ္ လည္ ကို ေဆာင့္ ထုတ္ ေပး ေန မွာ ပါ ။ အ ပူ ခ်ိန္ 825'±20' F ကို ေရာက္ လာ ရင္ ေတာ့ . . . 9th stage က ေလ ပူ " Valve " ကို ပိတ္ ေပး မွာ ပါ ။ Overheat ေပါ႕ ။ ပံု ( ၅ )
.
( Boeing - 737 နဲ႕ - 757 ေလ ယာဥ္ မ်ား မွ ထုတ္ ျပ ပါ သည္https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1424078321001775&id=100001988622790

No comments:

Post a Comment