Aviation & Airport Knowledge(ကိုယ်ပိုင်မှတ်စု)
Monday, July 3, 2017
ေလယာဥ္စီးရမွာမေၾကာက္သင့္သလဲ(၂)
" ဘာေၾကာင့္ေလယာဥ္စီးရမွာမေၾကာက္သင့္လဲ ? "
*********************
အပိုင္း(၂)
အပိုင္း(၁) တုန္းကေျပာခဲ့သလိုဒီစာစုေရးျဖစ္တာက ေလယာဥ္စီးရမွာေၾကာက္ေနသူမ်ားကိုေျဖေလွ်ာ့ေပးခ်င္စိတ္တစ္ခုနဲ႔၊ ေလယာဥ္နဲ႔ပါတ္သတ္တာကိုစိတ္ဝင္စားသူမ်ားဗဟုသုတအသိပညာေလးရေစရန္အတြက္ရည္ရြယ္ခဲ့တယ္ ....
စိတ္ထဲမွာေျဖသိမ့္ေပးခ်င္ေနတဲ့ေစတနာေလးရွိေနေပမဲ့ ဘယ္လိုခ်ေရးရင္သူတို႔အဆင္ေျပသြားမလဲ ဆိုတာေတြးေပမဲ့ဘယ္ကစရမွန္းကိုမသိေတာ့ အေတာ္ၾကာတဲ့ထိမေရးျဖစ္ခဲ့ဘူး...
ေနာက္ဆံုးေတာ့ဘာျဖစ္ျဖစ္ခ်ေရးမယ္ဆိုၿပီးေရးခဲ့တယ္...
ကြ်န္ေတာ္စဥ္းစားတာက ဒီအေၾကာက္တရားဟာ ဒီေလယာဥ္ႀကီးနဲ႔လိုက္ရင္မသိစိတ္မွာ တခုခုျဖစ္မွာကိုစိုးရိမ္ၿပီး Secure (လံုျခံဳမႈ့) မရွိလို႔ျဖစ္မွာပဲလို႔ေတြးမိတယ္ ...
ဒါေၾကာင့္အပိုင္း(၁) မွာ
- ေလယာဥ္မွာလံုေလာက္တဲ့ဆီပါဝင္တဲ့အေၾကာင္း၊
- ဘယ္လိုအခ်ိန္ေလးေတြမွာ ေလယာဥ္တုန္ခါမူ႔၊ ဘယ္ညာရမ္းမႈ့၊ ျပဳတ္က်မႈ့ျဖစ္တတ္ေၾကာင္း၊
- မိုးတိမ္ေတြကိုဘယ္လိုေထာက္လွမ္းၿပီးဘယ္လိုေရွာင္ေမာင္းေၾကာင္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္၊
- လႈပ္ခါျပဳတ္က်ေပမဲ့ ခါးပါတ္ပတ္ထားပါက အႏၲရာယ္မရွိတတ္ေၾကာင္း
အက်ဥ္းခ်ံုးေရးသားေပးခဲ့တယ္ ။
သစ္ပင္ရဲ႕အကိုင္းေလးေတြဟာေလထဲမွာရွိလို႔ေလတိုက္ရင္ဘယ္ညာလႈပ္သလိုပဲ ေလယာဥ္ဆိုတာကလဲေလထဲမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လႈပ္ခါမႈ့ရွိေနမွာပဲဆိုတာ အားလံုးသိၾကတယ္ ..
ဘယ္ညာရမ္းမႈ့ျပဳတ္က်မႈ့ေတြဟာအႏၲရာယ္မရွိႏိုင္ပါဘူးလို႔ သိေနၿပီဆိုရင္နဲနဲေတာ့ ေၾကာက္စိတ္ေလ်ာ့လာႏိုင္မယ္လို႔ကြ်န္ေတာ္ယူဆပါတယ္ ...
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အေၾကာက္တရားဆိုတာ ကိုယ့္ကို႐ုပ္ပိုင္း(သို႔)စိတ္ပိုင္းတခုခုထိခိုက္ပ်က္စီးလာႏိုင္မယ္ဆိုရင္/ ထင္ရင္ျဖစ္ေပၚလာတတ္တာေလ ....
ခု ေလယာဥ္စီးခ်ိန္မွာ ဒါႀကီးက Secure မျဖစ္ပါဘူးလို႔သိစိတ္/မသိစိတ္မွာထင္ေနျခင္းကအဓိကက်မယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္အဲဒီထင္ေနျခင္းကို ကြ်န္ေတာ္သိတာေလးနဲ႔ေျဖေဖ်ာက္ေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္.....
ေၾကာက္စိတ္နဲ႔ပါတ္သတ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္႐ိုလာကိုစတာမစီးရဲပါဘူး ....
ေၾကာက္တာထက္ အဲဒီဖီလင္ကိုမႀကိဳက္တာ ...
ကြ်န္ေတာ္ကကားစီးရင္ေတာင္ငယ္ငယ္ကမူးတတ္တယ္ ...
ေလယာဥ္ေမာင္ျဖစ္စတုန္းကလဲ ႐ိုး႐ိုးပ်ံတာေတာင္ ေလယာဥ္ကလႈပ္၊ ကိုယ္ကအလုပ္လုပ္ ဆိုေတာ့မူးလိုက္တာ ... တခါတေလ ေတာင္ေတြမ်ားတဲ့ ဟဲဟိုး၊ က်ိဳင္းတံု၊ မိုင္းဆတ္၊ တာခ်ီလိတ္ ခရီးစဥ္ေတြလိုက္ၿပီးလို႔ ဖယ္ရီကားေပၚေရာက္ရင္ဖလက္ ျပပီး ကိုညီထြဌ္သီခ်င္းလိုျဖစ္ပီ ..
🎶ရီေဝေဝကိုယ့္ေခါင္းထဲမွာ 🎶 ခ်ာခ်ာလည္ေနတယ္🎶
🎶ဘယ္အခ်ိန္မွာ ကိုယ္အိပ္သြားတယ္🎶ေသခ်ာမေရရာတယ္ 🎶🎶
အိမ္ေရာက္လို႔ေရာက္မွန္းမသိလိုက္တာေတြရွိတယ္.. ကားသမားေျပာမွသိတယ္..
အိမ္ေရာက္ရင္ထမင္းမစားႏိုင္ဘူး ...
အဲလိုအဲလို ဘဝက 😣
ေလယာဥ္မွဴးသင္တန္းတက္ေတာ့ Aerobatic Phase ပါတယ္ .. ေလယာဥ္နဲ႔ကြ်မ္းထိုးရတဲ့သင္ခန္းစာေတြေပါ့ ... မႀကိဳက္လိုက္တာဗ်ာ .. ေခါင္းမူးတတ္တာကိုး
ကိုယ္ေခါင္းမူးတတ္တာကိုယ့္ဆရာကသိတယ္ေလ .. ငါအရင္တေခါက္ထိုးျပမယ္..ေသခ်ာၾကည့္.. ၿပီးရင္မင္းတေခါက္ထိုး..ေကာင္းရင္ငါျကိဳက္ရင္ဆက္မထိုးဘူး Enjoy flying ပဲလုပ္ေပးမယ္လို႔ Deal လုပ္တယ္ .. ဘယ္ေလာက္သေဘာေကာင္းတဲ့ဆရာလဲ 😊
သူတခါထိုးျပတာၾကည့္ၿပီး ကိုယ္ထိုးျပတာသူႀကိဳက္လို႔ကေတာ့ အဲေန႔အတြက္ဟိုေနရာေလးပ်ံလိုက္၊ ဒီေနရာေလးပ်ံလိုက္ဆရာတပည့္ ၂ ေယာက္ Enjoy flying ပဲ 😁
အဲပုဂံမွာလုပ္ခဲ့စဥ္ကေတာင္ကိုရီးယား အင္ခြ်န္းဖလိုက္ေတြေမာင္းခဲ့ေသးတယ္ ၂၀၀၇ ေလာက္တုန္းက.. ဟိုမွာ ၂-၃ ညေလာက္အိပ္ရတယ္ ...
ေလယာဥ္ေမာင္/မယ္ေတြနဲ႔ အားရက္ဆို Play ground ေတြသြားၾကၿပီး ဟိုဟာစီးဒါစီးေပါ့ ..
သူတို႔ကေတာ့ ႐ိုလာကိုစတာေတြ Free fall ေတြႀကိဳက္မွႀကိဳက္ဗ်ာ ..
ကိုယ္ကသာေလယာဥ္ေမာင္းၿပီးအဲဒါေတြကိုမႀကိဳက္တာ ... ေၾကာက္လဲေၾကာက္တယ္ဗ်
ဘာကိုေၾကာက္တာလဲဆိုေတာ့ မေတာ္ျပဳတ္ပ်က္ထြက္မွာရယ္၊ ကိုယ္ကဒါစီးရင္မူးမယ္ဆိုတာသိထားေတာ့မူးမွာေၾကာက္တာရယ္ ....
အေၾကာက္တရားအေၾကာင္းေျပာရင္းအေတာ္ရွည္သြားၿပီ ..
ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ေတြမွာမၾကံဳမျဖစ္ေတြ႕ရတဲ့ .. ေလယာဥ္ေတြကိုလႈပ္ခါတတ္ေစတဲ့မိုးတိမ္ေတြအေၾကာင္းနဲနဲေလးေျပာျပခ်င္ပါတယ္ ...
အပိုင္း(၁) မွာမိတ္ေဆြတေယာက္ကြန္းမန္႔ေပးထားတယ္ ..
ဟဲဟိုးကအတက္ ၂၅ မိနစ္ဖလိုက္ကို မိနစ္ ၅၀ ၾကာသြားတယ္.. ေလယာဥ္လဲအရမ္းလႈပ္တယ္လို႔ေျပာတယ္ ...
မွန္ပါတယ္ .. ဒါမ်ိဳးေတြလဲရွိပါတယ္.. ကြ်န္ေတာ္တို႔လဲတခါတခါၾကံဳရတတ္ပါတယ္
မိုးရြာေစတဲ့မိုးတိမ္ေတာင္ႀကီးေတြ (ကြ်န္ေတာ္တို႔အေခၚ CB - Cumulonimbus) ေတြပတ္ခ်ာလည္ဝိုင္းေနရင္ေတာ့ ေရဒါကေနအထူအပါးၾကည့္ၿပီးဟိုေရွာင္ဒီေရွာင္ပါးတဲ့ေနရာေတြကေနပတ္ေရွာင္ရပါတယ္.. ဒီလိုအခ်ိန္မွာ Strong ျဖစ္တဲ့ CB ေတြဆိုရင္ ေရဒါမွာေပၚပါတယ္., အဖ်ားအနားေတြကပါးေနတယ္လို႔ျပေပမဲ့အဖ်ားအနားေလးဝင္မိရင္ေတာင္ဘယ္ညာရမ္းခါ ေပအနဲငယ္ျပဳတ္က်ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ခရီးသည္ေတြအေနနဲ႔ေၾကာက္မိမွာအေသအခ်ာပါ ... ႐ိုး႐ိုးလႈပ္ရံုဟုတ္ေတာ့ဘူး
ေလယာဥ္ကိုဆြဲခါရမ္းသလိုျဖစ္တာေလ ..
တိမ္ေတြစုဖြဲ႕ရင္လဲ ပံုမွန္မိုးေအးေအးရြာေနတတ္တဲ့တိမ္ေတြဟာ လံုးဝမလႈပ္တာေတြရွိသလို နဲနဲပဲလႈပ္တတ္ၾကတယ္ ...
အဲလိုမဟုတ္ပဲ CB ျဖစ္လာဖို႔စုဖြဲ႕တဲ့တိမ္ေတြဟာ မိုးအျဖစ္မရြာခင္အင္အားစုခ်ိန္ေတြ Developing stage တိမ္ေတာင္ႀကီးေတြဟာ အထဲမွာေလေႏြးေတြနဲ႔လည္ပတ္ေနတဲ့အတြက္ ေလယာဥ္ေတြကိုခပ္ၾကမ္းၾကမ္းလႈပ္ခါေစတယ္ .. အဲလိုစျဖစ္စေတြဆို ေရဒါမွာလဲ သိပ္မေပၚတတ္ဘူး .. ေပၚရင္လဲတိမ္ပါးပါးလို႔ပဲေပၚတယ္.. အျပင္ကေနတိမ္အလံုးႀကီးစုဖြဲ႕ေနတာေတြ႕ရင္ေရွာင္ၾကတာေပါ့ ..အဲလိုမဟုတ္ပဲအျပင္လဲမျမင္ရဘူး ဆိုရင္ ေရဒါထဲမွာထူထူခဲခဲမဟုတ္တာေတြ႕လို႔ဝင္မိရင္ အေတာ္ေလးဆြဲခါခံရတတ္ပါတယ္ ....
အျပင္ကေနရာသီဥတုေကာင္းလို႔အဲဒီတိမ္ေတာင္ႀကီးေတြ႕လို႔ေဘးကေရွာင္ေမာင္းရင္းၾကည့္လိုက္ရင္ အဆုပ္လိုက္အဆုပ္လိုက္ႀကီးေတြပန္းေတြငံုရာကပြင့္လာသလိုပဲ (ပန္းငံုရာကပြင့္တာကိုဗီဒီယို Fast motion နဲ႔ျပတာၾကည့္ရသလိုပဲ) .. အဲေတာ့စဥ္းစားၾကည့္ေလ..အထဲမွာေလေႏြးေတြဘယ္ေလာက္အေပၚေအာက္လည္ပတ္ေနမလဲ ... ဒါေၾကာင့္လဲအဲလိုတိမ္မ်ိဳးေတြဆိုတတ္ႏိုင္သေလာက္ေရွာင္ၾကတယ္.
ေလယာဥ္ေတြလႈပ္ခါျခင္းဟာ မိုးတိမ္ေတြေၾကာင့္၊ ေတာင္ေတြေပၚကခပ္နိမ့္နိမ့္ပ်ံျခင္းေၾကာင့္၊ ေလယာဥ္ႀကီးေတြရဲ႕ေနာက္မွာျဖစ္လာတဲ့ေလလိႈင္းေလးေတြေၾကာင့္၊ မၿငိမ္သက္တဲ့ေလေတြေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚရျခင္းဆိုတာအခုအၾကမ္းဖ်ဥ္းသိရၿပီ ...
သူတို႔ေတြေၾကာင့္ ေလယာဥ္ဟာဘယ္လိုမွပ်က္မက်ဘူးဆိုတာသိရၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ လႈပ္ခါေနရင္မ်က္စိေလးမွိတ္ၿပီးအိပ္တတ္ရင္အိပ္ပါ.. မအိပ္တတ္လဲတရားေလးမွတ္ေနပါ ..
တျဖည္းျဖည္းအရမ္းေၾကာက္လာျခင္းေတာ့မျဖစ္ေလာက္ေတာ့ဘူးထင္ပါတယ္ ..
တကယ့္အႏၲရာယ္ကဟိုတခါေရးတဲ့ ေလယာဥ္ကိုေရခဲကပ္ၿပီး ေလယာဥ္ရဲ႕ Aerodynamic shape ပ်က္ၿပီး Flight control ကိုျပႆနာေပးရင္၊ (သို႔) အဆင္းအတက္မွာ Wind-shear ဆိုတဲ့ေဒါင္လိုက္ဆင္းတက္ ေလေတြနဲ႔ေတြ႕ရင္ေတာ့ နဲနဲဒုကၡေပးတတ္ပါတယ္ ..
ဒါကလဲေရခဲမကပ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္၊ ကပ္ရင္လဲ ဘာလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာပိုင္းေလာ့ေတြအားလံုးသင္ယူထားၾကၿပီးသားပါ... (ေရခဲကပ္ျခင္း icing အေၾကာင္းကြ်န္ေတာ့ရဲ႕ မိုးရာသီ@Rainy Season စာစုေလးမွာေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္)
Wind shear လဲဒီလိုပါပဲ .. ႀကိဳသိရင္ေစာင့္မယ္ (သို႔) ေရွာင္မယ္.. ႀကိဳမသိလို႔ ၾကံဳသြားရင္ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာလဲသင္ယူထားသလို.. အၿမဲလို တႏွစ္တေခါက္ ေလယာဥ္တုနဲ႔က်င့္တယ္..စစ္တယ္..
ဒိုးခပဲဗ်ာ .. ေလေၾကာရွည္သြားတာ
အပိုင္း(၂) နဲ႔လဲမၿပီးေသးဘူး
သီးခံၾကပါေနာ္
အဆင္ေျပၾကပါေစဗ်ာ
ထြန္းထြန္းဝင္း
၃.၀၇.၂၀၁၇
No comments:
Post a Comment
Newer Post
Older Post
Home
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment