Sunday, July 23, 2017

ေလေၾကာင္းထိန္းလုပ္ငန္း





ATC(Air Traffic Control) 💚Nerve Centre
==============

ATC Controlအမ်ိဳးအစားသံုးမ်ိဳးရိွပါတယ္။

၁။ Aerodrone Control
၂။ Approach Control
၃။ Area Controlတို႔ျဖစ္​ပါတယ္​။

၁။Aerodrone Controlအမ်ိဳးအစားက​ေတာ့ 10mileအထိ​ေလယာဥ္​ကိုထိန္​းပါတယ္​။
၂။Approach Controlအမ်ိဳးအစားက​ေတာ့ 40 mileအထိ​ေလယာဥ္​ကိုထိန္​းပါတယ္​။
၃။Area Controlအမ်ိဳးအစားက​ေတာ့ 100mileအထိ​ေလယာဥ္​ကိုထိန္​းပါတယ္​။

ATCမွာပါဝင္​တဲ့အစိတ္​အပိုင္​း​ေတြက​ေတာ့
၁။Ground
၂။Tower
၃။Approach
၄။local ၿပီးရိွပါတယ္​။Local ကို sector ၄ခုထက္​ခြဲပါတယ္​။

Sector 1က​ေတာ့ ျမန္​မာျပည္​အထက္​ထက္​ပိုင္​းကိုထိန္​းပါတယ္​။
Sector 2 and sector 3က​ေတာ့ျမန္​မာျပည္​အလည္​ပိုင္​းကိုထိန္​းပါတယ္​။
Sector 4က​ေတာ့ ျမန္​မာျပည္​​ေအာက္​ပိုင္​းကိုထိန္​းပါတယ္​။
sector 1 and sector 4 က​ေတာ့ international​ေလယာဥ္​မ်ားကိုထိန္​းပါတယ္​။
sector 2 and sector 3က​ေတာ့ international and domestic ​ေလယာဥ္​​ေတြပါထိန္​းပါတယ္​။

၁။Ground

Groundက​ေတာ့ ​ေလယာဥ္​​ေတြကို engine start ၊ taxi in/out ၊ activate tranaponder code(squawk)​​ေပးတာ၊parking​ေနရာ​ေပးတာ​၊ပ်ံသန္​းမဲ့အျမင္​့​ေပ ​ေပးတာေတြလုပ္​ပါတယ္​။Taxiထြက္​လာ​ေသာ​ေလယာဥ္​ကို taxi way ​ေပၚ​ေရာက္​တာနဲ႔Towerကိုလြဲ​ေပးပါတယ္​။

၂။Tower

Towerက​ေတာ့Groundကလြဲ​ေပး​လိုက္​​ေသာ​ေလယာဥ္​ကို intention​(​ေလယာဥ္​​ေလထဲ​ေရာက္​တာနဲ႔ ဘယ္​/ညာ ​ေကြ႕ဖို႔ အၫြန္​းဒီဂရီ)​ေပးပါတယ္​ ​ေလယာဥ္​​ေျပးလမ္​းရွင္​းပါက ​ေလထဲကိုတက္​ခြင္​့ျပဳပါတယ္​။ထို႔​ေနာက္​ approachကိုလြဲ​ေပးပါတယ္​။ထိုအျပင္​ဆင္​းလာ​ေသာ​ေလယာဥ္​ကိုလည္​း​ေျပးလမ္​းရွင္​းပါကဆင္​းခြင္​့​ေပးပါတယ္​။ထို႔​ေနာက္​ Taxiway​ေပၚတင္​​ေပးၿပီးGroundကိုလြဲ​ေပးပါတယ္​။

၃။ Approch

Towerမွလြဲ​ေပးလိုက္​​ေသာ​ေလယာဥ္​ကို သတ္​မွတ္​ထား​ေသာအျမင္​့​ေပ​ေရာက္​​ေအာင္​ထက္​ၿပီးတင္​ပါတယ္​။ေလယာဥ္​သြားရာလမ္​း​ေၾကာင္​းအတြက္​အၫႊန္​းဒီဂရီထက္​​ေပးပါတယ္​။ထို​ေနာက္​ sector 2ကိုလြဲ​ေပးပါတယ္​။အဆင္​း​ေလယာဥ္​မ်ားကိုလည္​းsector2မွလြဲ​ေပးၿပီး​ေနာက္​Runwayနဲ႔တည္​့​ေအာင္​အၫႊန္​းဒီဂရီ​ေပးပါတယ္​။5mileခန္​႔​ေရာက္​ပါက towerကိုလြဲ​ေပးပါတယ္​။

၄။ Sector 2 and sector 3

Approchမွလြဲ​ေပးလိုက္​​ေသာ​ေလယာဥ္​ သတ္​မွတ္​အျမင္​့​ေပ​ေရာက္​​ေအာင္​ထက္​တင္​ပါတယ္​။
​ေလယာဥ္​ဦးတည္​​ေသာ​ေလဆိပ္​သို႔သတ္​မွတ္​ထား​ေသာလမ္​း​ေၾကာင္​းအတိုင္​း​ေရာက္​ရိွ​ေအာင္​လိုအပ္​သလိုထိန္​း​ေၾကာင္​းပါတယ္​။ထို႔​ေနာက္​ သက္​ဆိုင္​ရာtowerအသီးသီးဆီသို႔ လႊဲ​ေျပာင္​း​ေပးပါတယ္​။အဆင္​း​ေလယာဥ္​မ်ားကိုလည္​း အစဥ္​အလိုက္​ဆင္​းသက္​ႏိုင္​​ေအာင္​ ​ေလယာဥ္​အျမင္​့​ေပ​ေလ်ွာ႔ခ်ျခင္​း။အၫႊန္​းဒီဂရီမ်ား​ေပးျခင္​းတို႔ျဖင္​့ထိန္​းပါတယ္​။ထို႔​ေနာက္​ towerကိုလႊဲ​ေျပာင္​း​ေပးပါတယ္​။
အျမင္​့​ေပသက္​မွတ္​ျခင္​း။
ျမန္​မာျပည္​ဧ။္​ အ​ေရွ႕ဖက္​မွဝင္​လာ​ေသာ​ေလယာဥ္​မ်ားကိုအျမင္​့​ေပ စံုဂဏန္​း​ေပးၿပီး​ေနာက္​ဖက္​မွဝင္​လာ​ေသာ​ေလယာဥ္​မ်ားကို အျမင္​့​ေပ မ ဂဏန္​း​ေပးပါတယ္​။ထို႔အျပင္​ ​ေျမာက္​ဖက္​မွလာ​ေသာ​ေလယာဥ္​မ်ားကို မ ဂဏန္​း​ေပးၿပီး ​ေတာင္​ဖက္​မွလာ​ေသာ ​ေလယာဥ္​မ်ားကို စံု ဂဏန္​း​ေပးပါတယ္​။အျမင္​့​ေပမ်ားကို ​ေလယာဥ္​တစ္​စီးႏွင္​့တစ္​စီး ​ေပ ၁၀၀၀ ျခား​ေပးပါတယ္​။သို႔​ေသာ္​ အျမင္​့​ေပ ၄၁၀၀၀​ေက်ာ္​သြားပါက ​ေပ ၂၀၀၀ စီျခား​ေပးပါတယ္​။

Reporting Pointမ်ား

ျမန္​မာႏိုင္​ငံကိုျဖတ္​​ေက်ာ္​ပံ်သန္​းမည္​့​international​ေလယာဥ္​မ်ားႏွင္​ဆင္​းသက္​မည္​့​ေလယာဥ္​မ်ားသည္​ ျမန္​မာႏိုင္​ငံပိုင္​​ေဝဟင္​သို႔စတင္​​ေရာက္​ရိွပါက သတင္​းပို႔ရသည္​့ Reporting Pointမ်ားရိွသည္​။
ျမန္​မာျပည္​ဧ။္​အ​ေရွ႕ဖက္​ Reporting Pointမ်ား
1.  LINSO
2.  AKSAG
3.  SISUK
4.  BOMAS
5.  MAKAS
6.  LIMLA
7.  BETNO
8.  TANEK
9.  AKATO
10.EKAVO
11.NURDA
13.PUMORဆိုၿပီးရိွပါတယ္​။

ျမန္​မာျပည္​ဧ။္​​ေတာင္​ဖက္​ Reporting Pointမ်ား
1. PADET
2. IKULA
3. TAVUNဆိုၿပီးရိွပါတယ္​။

ျမန္​မာျပည္​ဧ။္​အ​ေနာက္​ဖက္​ Reporting Pointမ်ား
1. ANSOS
2. CHILA
3. APAGO
4. AVLED
5. TEBOV
6.IBITA
7.SAGOD
8. MEPEL
9. RINDA
10.LIBDI
11.LULDA
12.MIPAK
13.BORBUဆိုၿပီးရိွပါတယ္​။

ျမန္​မာႏိုင္​ငံတြင္​ျဖတ္​​ေက်ာ္​ပံ်သန္​း​ေန​ေသာ အျပည္​ျပည္​ဆိုင္​ရာ​ေလယာဥ္​မ်ားႏွင္​့ ျပည္​တြင္​း​ေလ​ေၾကာင္​းမ်ားဧ။္​ ပ်ံသန္​းသည္​့အ​ေရအတြက္​မွာ တစ္​ရက္​လ်ွင္​အစီး​ေရ ၁၀၀၀နီးပါးခန္​႔ကို ထိန္​း​ေၾကာင္​း​ေပး​ေနပါသည္​။ျမန္​မာႏိုင္​ငံတြင္​ ATC Controllerအ​ေရအတြက္​ ၄၀၀နီးပါးခန္​႔မ်ွသာရိွပါသည္​။လူဦး​ေရနည္​း​ေသာ္​လည္​း ျမန္​မာႏိုင္ငံအတြက္​ ႏိုင္​ငံျခားဝင္​​ေငြအမ်ားဆံုးရရိွ​ေအာင္​၂၄နာရီ ပတ္​လံုး ရွာ​ေဖြေပး​ေနၾကသူမ်ားျဖစ္​သည္​။ျမန္​မာႏိုင္​ငံအတြက္​ႏိုင္​ငံျခားဝင္​​ေငြအမ်ားဆံုးရရိွ​ေအာင္​ရွာ​ေဖြ​ေပး​ေသာ ATCဧ။္​ လုပ္​ငန္​းသ​ေဘာတရားမ်ားႏွင္​့ ​ေလ​ေၾကာင္​းဗဟုသုတ ရရိွ​ေစရန္​ရည္​႐ြယ္​ပါသည္။

# လိုအပ္ခ်က္မ်ားအား ျဖည့္စြက္ေဆြးေႏြး ေပးပါရန္ Controller မ်ားအား ေမတၱာ ရပ္ခံ ပါသည္။

#phyo wai linn
ROTARY - WING 47
 #Myanmar _ Military _ Observers

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1374072622678748&id=915047311914617

No comments:

Post a Comment