ျမန္မာအမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းလိုင္း
Myanmar National Airlines
အိုင္ေအတီေအ
UBအိုင္စီေအအို
UBAေခၚဆို
UNIONAIR
ေဆာင္ပုဒ္Safety, Service, Image
တည္ေထာင္၁၉၄၈
အေျခစိုက္ ဌာန
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္
မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္
ေျပးဆြဲသည့္
ၿမိဳ႕ေပါင္း၃၂ ၿမိဳ႕
ေလယာဥ္ေပါင္း၁၈ စီး
မိခင္ကုမၸဏီပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန,ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္
ဌာနခ်ဳပ္
ရန္ကုန္,
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းသည္ျမန္မာနိုင္ငံ၏တစ္ခုတည္းေသာအစိုးရပိုင္၊ျပည္တြင္းအလံတင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္
ရာေလဆိပ္တြင္ဌာနခ်ဳပ္ ထားရွိသည္။ ျမန္မာ့
ေလေၾကာင္းသည္ ျပည္သူမ်ား အဆင္ေျပေခ်ာ
ေမြ႕စြာ သြားလာနိုင္ေရးအတြက္လမ္းပန္း
ဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲသည့္ေဒသမ်ား၊ အျခား ပုဂၢလိကေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား မေျပးဆြဲသည့္ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားကို အက်ိဳးအျမတ္မယူပဲ
မ်ားစြာ သက္သာေသာ ေဈးႏွုန္းျဖင့္ ေျပးဆြဲ
ေပးလ်က္ရွိသည္။
လြတ္လပ္ေရးမရမီ (BOAC)ေလေၾကာင္း
ကုမၸဏီမွ ျမန္မာ့ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္းလုပ္ငန္းမ်ား
ကို တာဝန္ယူ စီမံ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး လြတ္လပ္
ေရးရရွိလာေသာအခါ ယင္းေလေၾကာင္း ကုမၸဏီ လက္ေအာက္တြင္ ျမန္မာ့ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္း
ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအား ဆက္လက္
ထားရွိရန္ မသင့္ေလ်ာ္သျဖင့္ ေခတ္ပညာတတ္
စက္မွုႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္သူ
လူငယ္မ်ားက ႀကိဳးစား နည္းလမ္းရွာေဖြခဲ့ရာ International Aeradio Limited ေခၚ IAL ကုမၸဏီႏွင့္ ဆက္သြယ္မိခဲ့ၿပီး ၿမိဳ႕ ျပေလေၾကာင္း
ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ရန္
ငွားရမ္း၍ ျမန္မာ့ၿမိဳ႕ ျပေလေၾကာင္းလုပ္ငန္း
ဆက္သြယ္ေရး၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ကို ခ်မွတ္
ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။
ၿမိဳ႕ ျပေလေၾကာင္းက႑ ဖြံ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို
ေရွ႕ရွုလ်က္ ၁၉၄ရခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၄ ရက္ေန႔တြင္ ခ်ီကာဂို ကြန္ဗင္းရွင္း (Chicago Convention) အား ျပဌာန္း၍ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕ျပ ေလ
ေၾကာင္း အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ICAOကိုဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္
ခဲ့ျပီး ျမန္မာနိုင္ငံအေနျဖင့္လည္း ၁၉၄၈ ခုႏွစ္
ဩဂုတ္လ ၈ ရက္ေန႔တြင္ အဖြဲ႕ဝင္နိုင္ငံအျဖစ္
ပါဝင္ခဲ့ပါသည္။
၁၉၄၈ခုႏွစ္တြင္ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး UBA - Union of Burma Airways ဘုတ္အဖြဲ႕တစ္ခုကို တည္ေထာင္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ပါသည္။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ မွာ
ပင္ ေလေၾကာင္းပ်ံသန္းမွုလုပ္ငန္း စတင္ေဆာင္
ရြက္ခ်ိန္၌ ျပည္တြင္း ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းမႈ
ကို ခရီးသည္ (၉) ေယာက္စီး ဂ်ိဳးျဖဴေလယာဥ္ (၆) စီးျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ ေရွးဦးစြာ ျပည္တြင္း
ေလဆိပ္ၿမိဳ႕ (၁၉) ၿမိဳ႕ သို႔ ဆက္သြယ္ ပ်ံသန္းခဲ့
ပါသည္။၁၉၅ဝခုႏွစ္တြင္ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ား အျဖစ္ ဘန္ေကာက္၊ကာလကတၱား ႏွင့္စစ္တေကာင္းၿမိဳ႕
မ်ားသို႔ တိုးခ်ဲ႕ ပ်ံသန္းခဲ့ပါသည္။
၁၉၅၂ခုႏွစ္တြင္ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးအဖြဲ႕
အျဖစ္ အက္ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲ
ဖြဲ႕စည္းခဲ့ပါသည္။ ျပည္ပနိုင္ငံမ်ားသို႔ တိုးခ်ဲ႕ ပ်ံသန္းမွုအစီအစဥ္အရ ၁၉၅၃ခုႏွစ္တြင္ ပီနန္၊ စင္ကာပူႏွင့္ ခတၱမႏၵဴ ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ စတင္ပ်ံသန္း ဆက္သြယ္နိုင္ခဲ့ပါသည္။ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္တြင္ နိုင္ငံ
ေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္သစ္ စတင္သည့္အခ်ိန္
မွစ၍ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိုင္ငံေလေၾကာင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအဖြဲ႕မွ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္း (BAC) အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ဖြဲ႕စည္း
ခဲ့ပါသည္။
၁၉၈၉ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာေလေၾကာင္းအျဖစ္ျပန္
လည္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး အမွတ္အသားတံဆိပ္ အသစ္
ကို စတင္အသုံးျပဳ ခဲ့ပါသည္။ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားအျဖစ္ ဘန္ေကာက္၊ စင္ကာပူ၊ ခတၱမႏၵဴ၊ ဒကၠာ၊ ေဟာင္ေကာင္၊ ဂ်ာကာတာ ခရီးစဥ္ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ၁၉၉၃ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လ ၁၅ရက္
အထိပ်ံသန္းခဲ့ပါသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ့
ေလေၾကာင္းသည္ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ားကိုသာ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲ ေပးလ်က္ရွိပါသည္။
၂၀၁၄ ဒီဇင္ဘာတြင္ျမန္မာအမ်ိဳးသားေလ
ေၾကာင္းလိုင္း (Myanmar National Airlines) အမည္သို႔ ေျပာင္းလဲခဲ့သည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အေစာ
ပိုင္းတြင္ နိုင္ငံတကာ ခရီးစဥ္မ်ား ျပန္လည္ေျပး
ဆြဲရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိသည္။
ျမန္မာေလေၾကာင္းသည္ ေဖာ္ကာအက္ဖ္-၂၇ ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားမ်ားကို ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ မွ
စတင္၍ အသုံးျပဳခဲ့သည္။ထိုေလယာဥ္အမ်ိဳး
အစားကို ႏွစ္၄၀ထက္မနည္း ပ်ံသန္းခဲ့ၾကၿပီး ျမန္မာေလေၾကာင္းပိုင္ ေလယာဥ္မ်ားထဲတြင္ မေတာ္တဆျဖစ္မွုအမ်ားဆုံး ေလယာဥ္လည္း ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၀ခုႏွစ္တြင္ တ႐ုတ္နိုင္ငံလုပ္ အမ္ေအ-၆၀ ေလယာဥ္ ၃စီးျဖင့္ အစားထိုးကာ ေဖာ္ကာအက္ဖ္-၂၇ ေလယာဥ္မ်ားအားလုံးကို ပ်ံသန္းမႈ မွ အနားေပးခဲ့သည္။လက္က်န္ ေလယာဥ္မ်ားအနက္မွ တစ္စီးကို ျပည္သူ႔ရင္ျပင္ တြင္အလွျပသရန္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလက ေရႊ႕ေျပာင္းခဲ့သည္။တစ္ဖန္ ၂၀၁၂ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွ စတင္ကာ သက္တမ္းႏွစ္ ၃၀ေက်ာ္ၿပီျဖစ္ေသာ ေဖာ္ကာအက္ဖ္-၂၈-၄၀၀၀အမ်ိဳးအစားေလယာဥ္
မ်ားကိုလည္း တစ္စီးၿပီးတစ္စီး ပ်ံသန္းမွုမွ ရပ္နား
ခဲ့သည္။ ထိုေလယာဥ္မ်ားေနရာတြင္အစားထိုးရန္ အေမရိကန္ႏွင့္အိုင္ယာလန္ပိုင္ေလယာဥ္ ငွား
ကုမၸဏီ GE Capital Aviation Services Limited မွ အမ္ဘရာရာ ၁၉၀ အမ်ိဳးအစားေလ
ယာဥ္ႏွစ္စီး ငွားရမ္းခဲ့သည္။ ယခင္ေဖာ္ကာ
အက္ဖ္-၂၈ ေျပးဆြဲခဲ့ေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနၾကၿပီး ျမန္မာ့
ေလေၾကာင္းသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္အဆို
ပါေလယာဥ္အမ်ိဳးအစား ပထမဦးဆုံးအသုံးျပဳ
ေသာေလေၾကာင္းလိုင္း အျဖစ္ မွတ္တမ္းဝင္ခဲ့ၿပီ
ျဖစ္သည္။ ထိုေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ထိုင္းနိုင္ငံခ်င္းမိုင္
ႏွင့္ အိႏၵိယနိုင္ငံ ဂယာၿမိဳ႕မ်ားသို႔ပ်ံသန္းရန္လည္း
အစီအစဥ္ရွိသည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ စကၤာပူ
နိုင္ငံတြင္အေမရိကန္အေျခစိုက္ GECASလုပ္ငန္း
ႏွင့္ ေဒၚလာ သန္း ၉၆၀ တန္ဖိုးရွိ Boeing 737-800s ေလယာဥ္ (၆) စီးႏွင့္ Boeing 737 MAX ေလယာဥ္ (၄) စီးငွားရမ္းသည့္စာခ်ဳပ္ျဖစ္
သည္။အဆိုပါ စာခ်ဳပ္မွာ ျမန္မာနိုင္ငံေလေၾကာင္း
လိုင္းမ်ားမွအႀကီးမားဆုံး ေလယာဥ္မွာယူမွုျဖစ္ၿပီး
အေမရိကန္ႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံတို႔အၾကားေရာင္းဝယ္
မႈအႀကီးမားဆုံး စာခ်ဳပ္လည္းျဖစ္သည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလအတြင္း ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ ျမန္မာအမ်ိဳးသားေလေၾကာင္း အျဖစ္ နာမည္
ေျပာင္းလဲခဲ့သည္။
ေျမျပင္ဝန္ေဆာင္ေထာက္ပံ့မႈဌာန
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းသည္ ျပည္တြင္းေလဆိပ္
ေပါင္း ၃၃ ခု အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္
ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၊ ေနျပည္ေတာ္ အျပည္ျပည္
ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ ႏွင့္ ပုဂံေညာင္ဦးေလဆိပ္ တို႔
တြင္ ေျမျပင္ဝန္ေဆာင္မွု လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္
ေပးလ်က္ရွိသည္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွစတင္၍ ေျမျပင္ ဝန္ေဆာင္မွုဌာနသည္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္
ရာေလဆိပ္ တြင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း၏ႀကီးၾကပ္
မွုျဖင့္အျခားေသာေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ကိုလည္း ဝန္ေဆာင္မႈေပးလ်က္ရွိသည္။ေျမျပင္ဝန္ေဆာင္မႈ
ဌာန၏အဓိကလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာခရီးသည္ႏွင့္
လက္ဆြဲအိတ္မ်ားအတင္အခ် ျပဳလုပ္ျခင္း၊ေလ
ယာဥ္ရပ္နားရာေနရာမ်ား၊ေလယာဥ္သန႔္ရွင္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ ကုန္စည္ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမွုႏွင့္
ဆက္သြယ္ေရး၊ ကုန္စည္၊ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္
မ်ားပ်ံသန္းျခင္း၊ ေျမျပင္သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္မႈ ႏွင့္ IATA ၏ေျမျပင္ဝန္ေဆာင္မႈ ဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္း
စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲထိန္းခ်ဳပ္
ေပးျခင္းမ်ား ပါဝင္သည္။
ေျမျပင္ ဝန္ေဆာင္မွုလုပ္ငန္းသည္ ျမန္မာနိုင္ငံ
သို႔ပ်ံသန္းေနေသာ နိုင္ငံတကာေလေၾကာင္းလိုင္း
မ်ား ျဖစ္သည့္ ဘန္ေကာက္အဲေဝး၊ အျပည္ျပည္
ဆိုင္ရာ ထိုင္းေလေၾကာင္း၊ အဲခ်ိဳင္းနား၊အဲအိႏၵိယ၊
ဂ်က္စတား၊ကိုရီးယားေလေၾကာင္း၊ မေလးရွား
ေလေၾကာင္း၊ခ်ိဳင္းနားအဲလိုင္း၊ကာတာေလေၾကာင္းလိုင္း၊ ဆစ္အဲ၊ ထိုင္းအဲေအးရွား စသည့္ ေလ
ေၾကာင္းလိုင္းမ်ားကို အျပည့္အ၀ဝန္ေဆာင္ မႈ
ေပးလ်က္ရွိသည္။
၁၉၇၀ ခုႏွစ္အတြင္း ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာနိုင္ငံ
ေတာ္ေလေၾကာင္းပ်ံသန္းမႈမ်ားေလယာဥ္အမ်ိဳး
အစားစုစုေပါင္းမွာယူတင္သြင္းမႈမ်ား
Boeing 727
Douglas DC-3
Fokker F27
Vickers Viscount 700
စုစုေပါင္း၁၆
ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားမ်ားမွာ
Boeing 737-800၁ စီး၁၁ရက္ ဇြန္လ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ေရာက္ရွိသည္။
Fokker F28 Fellowship၁ စီးXY-AGH ကိုခရီးသည္တင္အျဖစ္မွအနားေပးကာကုန္စည္သယ္ေဆာင္ရန္အတြက္သာသုံးသည္။
ATR 42-320၁ စီး၄၈ ဦး
ATR 72-212၃ စီး၇၀ ဦး
MA-60၃ စီး
Beechcraft 1900D၂ စီး
Embraer ERJ190AR၂ စီး၁၀၆ ဦး
စုစုေပါင္း၁၃ စီး
မူဝါဒမ်ား
(၁)လုံျခဳံေဘးကင္းေရး
(၂)လုပ္ငန္းတာဝန္ေက်ပြန္ေရး
(၃)ေလယာဥ္မွူးမ်ား/အင္ဂ်င္နီယာမ်ား
ေခတ္ႏွင့္အညီကၽြမ္းက်င္တတ္ကၽြမ္းမွုရွိ
နိုင္ေရး
(၄)လ်ာထားခ်က္ဝင္ေငြျပည့္မွီေရး၊အသုံးစရိတ္လ်ာထားခ်က္ထက္ေလ်ာ့ေပါ့ေရး
ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ား
စကၤာပူ
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ား၊ ပုံမွန္ေျပးဆြဲေနေသာခရီးစဥ္မ်ား
ကေလးၿမိဳ႕
က်ိဳင္းတုံ
ေက်ာက္ျဖဴ
ေကာ့ေသာင္း
ခႏၲီး
ေနျပည္ေတာ္
စစ္ေတြ
တာခ်ီလိတ္
ထားဝယ္
ပုဂံ/ေညာင္ဦး
ပုသိမ္
ဗန္းေမာ္
ဘုတ္ျပင္း
မႏၲေလး
ျမစ္ႀကီးနား
ေမာ္လၿမိဳင္
မိုင္းဆတ္
မုံရြာ
ၿမိတ္
လြိဳင္ေကာ္
လားရွိုး
သံတြဲ
ဟဲဟိုး
ဟုမၼလင္း
ပူတာအို
အမ္း
ရန္ကုန္
စင္းလုံးငွား ခရီးစဥ္မ်ားကို ေအာက္ပါၿမိဳ႕ မ်ားသို႔ပ်ံသန္းေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိပါသည္။ ျပည္
ဖားအံ
ကိုကိုးကၽြန္း
လမ္းရြာ
မေကြး
မေတာ္တဆ ျဖစ္ပ်က္မႈမ်ား
(၁)၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ Douglas DC-3 XY-ACRေလယာဥ္သည္ လားရွိုးၿမိဳ႕ေလဆိပ္ကို ခ်ဥ္းကပ္စဥ္ပ်က္
က်ခဲ့ၿပီး လူ ၆ ဦးေသဆုံးခဲ့သည္။
(၂)၁၉၇၂ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔
တြင္ Douglas C-47B XY-ACM အမ်ိဳး
အစား ေလယာဥ္ပ်ံတစ္စီး သံတြဲေလဆိပ္
မွ ခရီးသည္မ်ား တင္ေဆာင္ၿပီး ေျပးလမ္း
ႏွင့္ ေလယာဥ္ဝမ္း ယွက္သန္းမႈေၾကာင့္ လူေပါင္း ၂၈ ဦး ေသဆုံးခဲ့ရသည္။
(၃)၁၉၇၂ ခုႏွစ္တြင္ Vickers Viscount XY-ADF အမ်ိဳးအစားေလယာဥ္ပ်ံသည္ စစ္ေတြေလဆိပ္တြင္ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳ
လုပ္ၿပီးေနာက္ ေျပးလမ္းေပၚ ဆင္းသက္
စဥ္ ေလယာဥ္ဘီးအုံပ်က္စီးခဲ့ရသည္။
(၄)၁၉၉၈ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂၇ ရက္ေန႔
တြင္ FokkerF27 ေလယာဥ္သည္ရန္ကုန္
ေလဆိပ္မွ ထြက္ခြာစဥ္ ပ်က္က်ခဲ့သည္။ ခရီးသည္ ႏွင့္ ေလယာဥ္အမႈထမ္း ၄၅ ဦး
ပါရွိၿပီး ၁၆ ဦး ေသဆုံးခဲ့ရသည္။
(၅)၁၉၉၈ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လ ၂၄ ရက္ေန႔
တြင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းပိုင္ေလယာဥ္ပ်ံ ၆၃၅ သည္ တာခ်ီလတ္ ေလဆိပ္အနီး ၂မိုင္အကြာရွိ ေတာင္အား ေလယာဥ္ဝမ္း
ျဖင့္ ပြတ္တိုက္မႈေၾကာင့္ လူေပါင္း ၃၆ ဦး ေသဆုံးခဲ့ရသည္။
(၆)၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၆ ရက္ေန႔တြင္ FokkerF28-4000 ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစား
သည္ စစ္ေတြဆိပ္တြင္ ေျပးလမ္း
ေက်ာ္သြားခဲ့သည္။
(Htet Aung Hlaing facebook မွ)
No comments:
Post a Comment