Sunday, October 25, 2015

Aircraft Engineer

က်ေနာ္သည္ လိုင္စင္ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ ေလယဥ္ အင္ဂ်င္နီယာ (Licensed Aircraft Engineer) တစ္ေယာက္ပါ။ ေလယဥ္အင္ဂ်င္နီယာ လုပ္ငန္းနွင့္ ပတ္သက္၍ FB မွ ဆယ္တန္းေအာင္ခါစ ညီညီမငယ္မ်ားရဲ႕ေမးခြန္းမ်ားကို ဒီ post မွတဆင့္ အျခားေသာမိတ္ေဆြမ်ားပါ  ဗဟုသုတရေအာင္ ေျဖႀကား ေဝမ်ွျခင္းျဖစ္ပါသည္။  ေလေႀကာင္းလိုင္းတိုင္း မွ Chief Engineer အပါဝင္ Licensed Aircraft Engineer (LAE) တိုင္း သည္ Aircraft Mechanics ဘဝကိုေက်ာ္ျဖတ္ရသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံမွာရွိေသာ Aircraft Mechanics အမ်ားစုသည္ ဆယ္တန္းမွာ အမွတ္ေကာင္းျပီး သက္ဆိုင္ရာ  အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္မ်ားကို ၅ နွစ္ ၆ နွစ္ႀကာသင္ယူ ေအာင္ျမင္ျပီး Bachelor of Engineering (BE) ဘြဲ႕ကိုကိုင္ေဆာင္သူမ်ားျဖစ္ႀကသည္။ လုပ္ငန္းအေတြ႕ႀကံဳ နွင့္ aircraft basic training ေအာင္ျမင္ျပီးစီးျပီး  ၃ နွစ္ႀကာမွ ေလေႀကာင္းဦးစီးဌာနမွက်င္းပေသာ ေလယဥ္အင္ဂ်င္နီယာလိုင္စင္ စာေမးပြဲမ်ားကိုေအာင္ျမင္ျပီးေနာက္ (ေအာင္မွတ္သည္ ဘာသာတိုင္း၏ 75%) သက္ဆိုင္ရာေလယဥ္၏ Type Course training (Airbus/Boeing/ATR အစရွိသည္) မ်ားကို တက္ေရာက္ျပီးစီးေအာင္ျမင္မွသာ Licensed Aircraft Engineer ျဖစ္နိုင္ပါသည္။ Chief Engineer ႀကီးမ်ား နွင့္ DCA မွ inspector ဆရာႀကီးမ်ား အပါဝင္ က်ေနာ္ Airbus A320 type course training တက္တုန္းက Air France မွ ျပင္သစ္ instructor မ်ား က ေလယဥ္အင္ဂ်င္နီယာ လိုင္စင္ ရျပီး လက္မွတ္ထိုးခါနီးတိုင္းမွာ စဥ္းစားရမွာက  ေလယာဥ္အႀကီးေသးေပၚမူတည္ျပီး ခရီးသည္ေပါင္းမ်ားစြာ နွင့္ pilots & cabin crew ေတြရဲ႕ အသက္၊ ဒီေလယဥ္ကိုမွီခို လုပ္ကိုင္ ေနႀကေသာ ေလေႀကာင္းလိုင္း ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕စားဝတ္ေနေရးေတြ နွင့္ ေလယာဥ္တဆင္းလံုးရဲ႕တန္ဖိုးေတြအားလံုးသည္ မင္းတို႕ရဲ႕လက္မွတ္တစ္ခ်က္ အေပၚမွာအမ်ားႀကီး မွီခိုမူတည္ တဲ့အတြက္ တကယ္ေသခ်ာမွ လက္မွတ္ထိုးပါလို႕ မွာႀကားခဲ့ဖူးတာ သတိရ မိပါတယ္။  ေလယာဥ္သည္လဲ စက္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ဖြဲ႕စည္းထားေသာယာဥ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခ်ိန္နွင့္အမ်ွပ်က္စီး ယိုယြင္းလာတက္သည္။ ဤယိုယြင္း ပ်က္စီးနိုင္ေသာ ေလယာဥ္မ်ား Airworthy ျဖစ္ဖို႕ရန္အတြက္ Maintenance Schedules, Work Orders, Job Cards, Check Lists /Airworthiness Directive နွင့္ Service Bulletin အစရွိေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ Manual မ်ားနွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ရပါသည္။ ဤအရာမ်ားမလုပ္ေဆာင္နိုင္ပါက Civil Aviation Rules & Regulations မ်ားအရ  ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းခြင့္မရွိပါ။ ဤ အရာႀကီးကို ေဝဟင္မွာစိတ္ခ် လံုျခံဳစြာ ပ်ံသန္းနိုင္ဖို႕ စက္ကိရိယာမ်ား ေကာင္မြန္ေအာင္ စစ္ေဆး ျပဳျဳပင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ရျပီး အတည္ျပဳ အာမခံ လက္မွတ္ ထိုးရတဲ့ အလုပ္ကို Aircraft Mechanics & LAE  မ်ားမွလုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။ လုပ္ငန္းသေဘာသဘာဝ အရ Pilot နွင့္ Cabin crew မ်ားအလုပ္စခ်ိန္ တြင္ Engineering crew မ်ား standby ေနရၿပီး Pilot & Cabin crew မ်ားအလုပ္မစ မွီနွင့္ အလုပ္နားခ်ိန္တြင္ Engineering crew မ်ားအလုပ္စလုပ္ရပါသည္။  Faulty & Error ျဖစ္ေနေသာ systems ေတြကို အေျဖရွာရာတြင္ လိုအပ္လ်ွင္ ညမိုးလင္းေပါက္ trouble shotting လုပ္ရသည္။ Component မ်ားလဲလွယ္ ျဖဳတ္တပ္ဆင္ ရာတြင္လည္း လဲျပီးသား component သည္အမွန္တကယ္ ေကာင္းမြန္ျပီး ေလယာဥ္ရဲ႕ safety ကို ထိခိုက္မွဳမရွိေႀကာင္းအာမခံ လက္မွတ္ထိုးေပးရပါသည္။  သည္လူေတြကသာ အလုပ္ေပၚမွာေစတနာမထားပဲ ေပါ့စမိလ်ွင္ (ဥပမာ Engine/ Flight Control Surface & Landing Gears ေတြ ထဲမွ component တခုခုမွာ အေသးမြွားဆံုး screw နွင့္ nut ေတြ ကို သက္ဆိုင္ရာ Torque Value နွင့္အညီ မ ႀကပ္မိခဲ့လ်ွင္) ေနာက္ဆက္တြဲဆံုးရွံဳးမွဳ ေတြကမေတြးဝံ႕စရာပင္။ ေလေႀကာင္းလိုင္းအသီးသီး အသက္ဆက္ဖို႕ရန္ အတြက္ ေနပူမိုးရြာ မေရွာင္ ေခ်ြးတလံုးလံုးနွင့္ စက္ဂ်ီးမ်ားေပက်ံကာ ေနာက္ကြယ္မွ ေထာက္ပံ့ေပးေနေသာ Aircraft Mechanics နွင့္ LAE မ်ား၏ လုပ္ငန္း အေရးပါပံု ကို သိရွိနိုင္မည္ ေမ်ွာ္လင့္ပါသည္။
ဗဟုသုတအျဖစ္​ Salai Andrew ​ေဖ့ဘုတ္​မွ ကူးယူပါသည္​။

No comments:

Post a Comment