Monday, June 19, 2017
. . . . . . . . . . . ေလ ယာဥ္ ဒီ ဇိုင္း ရဲ႕ အ ေရး အ ၾကီး ဆံုး Wind Tunnel Test . . . . . . . . .
.
Tennis ေဘာ္ လံုး တစ္ လံုး ကို ရိုက္ တင္ လိုက္ တဲ႕ အ ခါ - ဘယ္ ေလာက္ ျမန္ ျမန္ ေျပး သြား သ လဲ ဆို တာ ကို ၾကည့္ ရ ေအာင္ ပါ ။ ရူ ပ ေဗ ဒ ပ ညာ ရွင္ ၾကီး အိုင္ စ တိုင္း ရဲ႕ " Relativity Theory " ( မွီ ၿငမ္း ျပဳ နိ ယာ မ ) နဲ႕ ဆံုး ျဖတ္ ၾက ပါ တယ္ ။ ျမန္ သ လား / ေႏွး သ လား ဆို တာ - Tennis ေဘာ္ လံုး ျဖတ္ သန္း သြား တဲ႕ ပတ္ ဝန္း က်င္ ( ေလ ထု ) ကို " Reference " မီွ ၿငမ္း ျပဳ ျပီး သိ နိဳင္ ၾက တယ္ ေပါ႕ ။ အ ကယ္ ၍ . . . Tennis ေဘာ္ လံုး ကို ရပ္ ခိုင္း ထား ျပီး / သူ ေျပး ခဲ႕ တဲ႕ အ ျမန္ နႈံး အ တိုင္း ေလ ထု ကို မႈတ္ သြင္း ေပး ရင္ လည္း " ျဖစ္ စဥ္ နွစ္ ခု " က အ တူ တူ ဘဲ ျဖစ္ ပါ တယ္ ။ အ ဓိ ပၸါယ္ က ေတာ့ . . . ေဘာ္ လံုး ဘဲ ေရြ႕ ေရြ႕ / ေလ က ဘဲ ေရြ႕ ေရြ႕ . . . တ ခု ကို တ ခု Reference ယူ တာ ေၾကာင့္ အ တူ တူ ၿဖစ္ ပါ တယ္ ။ ပံု - ၂
.
ေလ ယာဥ္ ပ်ံ ရဲ႕ အ ေတာင္ ပံ " Wings " တစ္ စံု ကို ၾကိဳက္ တဲ႕ ေန ရာ က ျဖတ္ ၾကည့္ လိုက္ ရင္ . . . " အ လယ္ မွာ ေဖါင္း အ ေပၚ မ်က္ နွာ ျပင္ ခံုး " ပံု သ ဏၭန္ ( Aerofoil shape ) ဆို တာ သိ ျပီး ျဖစ္ ၾက မွာ ပါ ။ Tennis ေဘာ္ လံုး က ေတာ့ ၾကိဳက္ တဲ႕ ေန ရာ ျဖတ္ . . . အ ဝိုင္း ( Circle ) ျဖစ္ ပါ တယ္ ။ ေလ ထဲ မွာ ျဖတ္ သြား တဲ႕ အ ခါ - အ ေပၚ / ေအာက္ / ေဘး . . . ေရွ႕ မွ အ ေနာက္ သို႕ အ ကြာ အ ေဝး က အ တူ တူ ျဖစ္ ပါ လိမ့္ မယ္ ။ တူ ညီ တဲ႕ စက္ ဝန္း ျခမ္း ( Semi circle ) ေပါ႕ ။ ေလ ယာဥ္ အ ေတာင္ ပံ " Aerofoil " မွာ ေတာ့ - ေအာက္ ဘက္ မ်က္ ႏွာ ျပင္ ထက္ - အ ေပၚ မ်က္ နွာ ျပင္ က ပို ၾကီး ပါ လိမ့္ မယ္ ( ေရွ႕ ေနာက္ ) ။
.
ေလ ယာဥ္ အ ေတာင္ ပံ " Wings " ရဲ႕ အ ေပၚ ျခမ္း က ခံုး ေန လို႕ . . . တိုင္း ၾကည့္ မယ္ ဆို ရင္ - အ ေပၚ ၿခမ္း က ေအာက္ ျခမ္း ထက္ ပို ကြာ ေဝး ပါ တယ္ ။ ဥ ပ မာ - ေအာက္ ဘက္ မွာ တိုင္း ရင္ ၁၀ ေပ ဆို / အ ေပၚ ဘက္ မ်က္ နွာ ျပင္ က ၁၄ ေပ ခန္႕ ရွိ ပါ မယ္ ( ေရွ႕ ေနာက္ ) ။ ဒီ အ ခ်က္ က ဘဲ . . . ေလ ယာဥ္ ကို ေလ ထဲ ေျမွာက္ တင္ ေပး တဲ႕ " Lift " ကို ျဖစ္ ေပၚ ေစ တာ ပါ ။ ပံု - ၃
.
ရွင္း ျပ ရ ရင္ . . . Fluid Dynamic ရဲ႕ အ ထင္ က ရ ပ ညာ ရွင္ ၾကီး Bernoulli ရဲ႕ နိ ယာ မ ကို နား လည္ ေအာင္ ေျပာ ပါ ရ ေစ ။ ဥ ပ မာ - ေလ ယာဥ္ ေတာင္ ပံ တစ္ ခု ေလ ထဲ မွာ . . . တစ္ စ ကၠန္႕ လ်ွင္ " ၁၀ ေပ " နႈံး နဲ႕ ေရြ႕ ရွား ေန သည္ ဆို ပါ စို႕ ။ အ ေတာင္ ပံ ေအာက္ က ျဖတ္ သြား ေန တဲ႕ ေလ ေတြ - တစ္ စ ကၠန္႕ ( ၁၀ ေပ ) ေရာက္ ရင္ / အ ေပၚ မ်က္ နွာ ျပင္ ကို ျဖတ္ သန္း ရ မဲ႕ ေလ ေတြ က တစ္ စ ကၠန္႕ ( ၁၄ ေပ ) ေရာက္ ရ ပါ လိမ့္ မယ္ ( ပို ကြာ ေဝး ေတာ့ . . ပို ျမန္ ရ တယ္ ေပါ႕ ) ။ ဒါ မွ အ ေတာင္ ပံ ေနာက္ ဖ်ား မွာ - ေအာက္ က ေလ နဲ႕ အ ေပၚ က လာ တဲ႕ ေလ တို႕ ေပါင္း ဆံု မိ ၾက မွာ ပါ ။ Bernoulli's Principle အ ရ . . . Fluid ေငြ႕ ရည္ တစ္ ခု ( ဒီ ေန ရာ မွာ " ေလ ထု " ) အ ေန နဲ႕ ျမန္ ျမန္ သြား ေလ - ဖိ အား Pressure က် ဆင္း ေလ ေလ ၿဖစ္ ပါ တယ္ ။ ဒါ ေၾကာင့္ . . . ေလ ယာဥ္ အ ေတာင္ ပံ ေပၚ က ေလ ေတြ ပို ျမန္ ျမန္ သြား ရ ေတာ့ - ေတာင္ ပံ အ ေပၚ မွာ ဖိ အား က် ဆင္း သြား သ လို / ေတာင္ ပံ ေအာက္ က သြား ေန တဲ႕ ေလ ေတြ ရဲ႕ ဖိ အား နဲ႕ အ ေပၚ ကို တြန္း တင္ ျခင္း ခံ ရ ပါ တယ္ ။ ဒါ ကို " Lift " လို႕ ေခၚ တယ္ ေပါ႕ ။
.
ဒီ ေတာ့ . . . ေလ ယာဥ္ ထုတ္ လုပ္ ဘို႕ Design လုပ္ တဲ႕ အ ခါ - လူ ဘယ္ နွစ္ ေယာက္ စီး မယ္ / ကုန္ ဘယ္ ေလာက္ တင္ မယ္ / ေလာင္ ဆာ ဆီ အ ပါ ဝင္ ေလ ယာဥ္ အ တြက္ လို အပ္ တဲ႕ ပ စၥည္း အား လံုး " ေလ ယာဥ္ တစ္ စီး လံုး ရဲ႕ အ ေလး ခ်ိန္ " ကို ေတာ့ သိ ျပီ ။ ေလ ယာဥ္ အ ေတာင္ ပံ တစ္ စံု က လည္း နက္ နဲ ေသာ ပ ညာ ရပ္ ေတြ နဲ႕ တည္ ေဆာက္ ထား ျပီး ျပီ ။ လို အပ္ တဲ႕ ေအာက္ မွ အ ေပၚ သို႕ ပင့္ အား " Lift " ဘယ္ ေလာက္ ရ နိဳင္ မွာ လည္း ဆို တာ သိ ဘို႕ လို အပ္ လာ ပါ တယ္ ။ လူ အ ျပည့္ / ကုန္ အ ျပည့္ တင္ ျပီး စမ္း ေမာင္း ၾကည့္ ဘို႕ ဆို တာ ေတာ့ မ ျဖစ္ နိဳင္ ပါ ။ ဒီ ေတာ့ . . . အ ေပၚ မွာ ေျပာ ခဲ႕ တဲ႕ Tennis ေဘာ္ လံုး ကို ေလ ထဲ ရိုက္ တင္ တာ နဲ႕ ရပ္ ေန တဲ႕ Tennis ေဘာ္ လံုး ကို ေလ မႈတ္ ေပး တာ ဟာ အ တူ တူ ဘဲ ဆို တဲ႕ - မွီ ၿငမ္း ျပဳ နိ ယာ မ " Relativity Theory " ကို အ သံုး ျပဳ ဘို႕ လို လာ ပါ တယ္ ။ Wind Tunnel Test ပါ ။
.
ေလ ယာဥ္ ဒီ ဇိုင္း လုပ္ စဥ္ အ သံုး ျပဳ တဲ႕ ေလ ယာဥ္ ပံု စံ ငယ္ " Proto type " က ေန . . . တ ကယ္ ပ်ံ သန္း မဲ႕ ေလ ယာဥ္ အ ရြယ္ အ စား " Full scale " အ ထိ စမ္း သပ္ နိဳင္ တဲ႕ " အ လံု ပိတ္ ေလ ျပြန္ ခန္း " ( Wind Tunnel ) ေတြ ရွိ ပါ တယ္ ။ တည္ ေဆာက္ ပံု က ေတာ့ . . . အ လံု ပိတ္ ထား တဲ႕ အ ခန္း တြင္း ကို တ ဘက္ က ေန " ဧ ရာ မ " ပန္ ကာ ၾကီး ေတြ နဲ႕ ေလ မႈတ္ သြင္း ေပး ျပီး / အ ျခား တ ဘက္ ေန ထြက္ လာ တဲ႕ ေလ ေတြ ကို Closed Circuit နဲ႕ ဒီ အ ခန္း တြင္း ကို ျပန္ ထည့္ ေပး ပါ တယ္ ။ Wind Tunnel အ တြင္း ေလ တိုက္ နႈံး က ေတာ့ - တစ္ နာ ရီ လ်ွင္ 200 mph က ေန 4000 mph ထိ ရွိ ပါ တယ္ ။ Wind Tunnel အ လယ္ မွာ ေတာ့ စမ္း သပ္ မဲ႕ အ ရာ ဝ တၳဳ ( ေလ ယာဥ္ / အ ေတာင္ ပံ / အာ ကာ သ ယာဥ္ / ဒံုး ပ်ံ . . . စ သ ျဖင့္ ) ရွိ ပါ လိမ့္ မယ္ ။ စမ္း သပ္ မဲ႕ ပ စၥည္း ကို Actuator ေတြ ေပၚ မွာ တပ္ / Sensor ေတြ / Cell ေတြ ကို Wired လုပ္ ထား ျပီး - လို အပ္ တဲ႕ Data ေတြ ရ ယူ တယ္ ေပါ႕ ။ ေလ တိုက္ နႈန္း တ ခု မွာ ရ နိဳင္ မဲ႕ Lift / Angle of Attack ျမွင့္ တင္ လိုက္ လို႕ ေလ ယာဥ္ Stall ျဖစ္ မဲ႕ Angle / Take-off အ တြက္ လို အပ္ တဲ႕ Lift ကို ေပး နိဳင္ မဲ႕ ေလ ယာဥ္ Speed စ တာ ေတြ ေပါ႕ ။ ေလ ယာဥ္ ထုတ္ လုပ္ သူ အ ေတာ္ မ်ား မ်ား က ေတာ့ - NASA ရဲ႕ Wind tunnel ေတြ ကို ငွား ရမ္း အ သံုး ျပဳ ၾက ပါ တယ္ ။ အ ခ်ိဳ႕ ေမာ္ ေတာ္ ကား ထုတ္ လုပ္ သူ ေတြ က လည္း Streamline ေခ်ာ တဲ႕ ကား ေတြ ထုတ္ လုပ္ နိဳင္ ဘို႕ . . . ေလ ကို ခြင္း နိဳင္ မႈ / Rear Turbulence နဲ႕ Skin friction က အ စ စမ္း သပ္ ထုတ္ လုပ္ ေန ၾက တာ ျဖစ္ ပါ တယ္ ။ ပံု - ၁
.https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1364260766983531&id=100001988622790
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment