ATCကို(Air Traffic Control)လိုေခၚပါတယ္။ATC Controlအမ်ိဳးအစားသံုးမ်ိဳးရိွတယ္လို႔ေလ့လာဖူးပါတယ္။
၁။ Aerodrone Control
၂။ Approach Control
၃။ Area Controlတို႔ျဖစ္ပါတယ္။
၁။Aerodrone Controlအမ်ိဳးအစားကေတာ့ 10mileအထိေလယာဥ္ကိုထိန္းပါတယ္။
၂။Approach Controlအမ်ိဳးအစားကေတာ့ 40 mileအထိေလယာဥ္ကိုထိန္းပါတယ္။
၃။Area Controlအမ်ိဳးအစားကေတာ့ 100mileအထိေလယာဥ္ကိုထိန္းပါတယ္။
ATCမွာပါဝင္တဲ့အစိတ္အပိုင္းေတြကေတာ့
၁။Ground
၂။Tower
၃။Approach
၄။local ၿပီးရိွပါတယ္။Local ကို sector ၄ခုထက္ခြဲပါတယ္။
Sector 1ကေတာ့ ျမန္မာျပည္အထက္ထက္ပိုင္းကိုထိန္းပါတယ္။
Sector 2 and sector 3ကေတာ့ျမန္မာျပည္အလည္ပိုင္းကိုထိန္းပါတယ္။
Sector 4ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းကိုထိန္းပါတယ္။
sector 1 and sector 4 ကေတာ့ internationalေလယာဥ္မ်ားကိုထိန္းပါတယ္။
sector 2 and sector 3ကေတာ့ international and domestic ေလယာဥ္ေတြပါထိန္းပါတယ္။
၁။Ground
Groundကေတာ့ ေလယာဥ္ေတြကို engine start ၊ taxi in/out ၊ activate tranaponder code(squawk)ေပးတာ၊parkingေနရာေပးတာ၊ပ်ံသန္းမဲ့အျမင့္ေပ ေပးတာေတြလုပ္ပါတယ္။Taxiထြက္လာေသာေလယာဥ္ကို taxi way ေပၚေရာက္တာနဲ႔Towerကိုလြဲေပးပါတယ္။
၂။Tower
Towerကေတာ့Groundကလြဲေပးလိုက္ေသာေလယာဥ္ကို intention(ေလယာဥ္ေလထဲေရာက္တာနဲ႔ ဘယ္/ညာ ေကြ႕ဖို႔ အၫြန္းဒီဂရီ)ေပးပါတယ္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းရွင္းပါက ေလထဲကိုတက္ခြင့္ျပဳပါတယ္။ထို႔ေနာက္ approachကိုလြဲေပးပါတယ္။ထိုအျပင္ဆင္းလာေသာေလယာဥ္ကိုလည္းေျပးလမ္းရွင္းပါကဆင္းခြင့္ေပးပါတယ္။ထို႔ေနာက္ Taxiwayေပၚတင္ေပးၿပီးGroundကိုလြဲေပးပါတယ္။
၃။ Approch
Towerမွလြဲေပးလိုက္ေသာေလယာဥ္ကို သတ္မွတ္ထားေသာအျမင့္ေပေရာက္ေအာင္ထက္ၿပီးတင္ပါတယ္။ေလယာဥ္သြားရာလမ္းေၾကာင္းအတြက္အၫႊန္းဒီဂရီထက္ေပးပါတယ္။ထိုေနာက္ sector 2ကိုလြဲေပးပါတယ္။အဆင္းေလယာဥ္မ်ားကိုလည္းsector2မွလြဲေပးၿပီးေနာက္Runwayနဲ႔တည့္ေအာင္အၫႊန္းဒီဂရီေပးပါတယ္။5mileခန္႔ေရာက္ပါက towerကိုလြဲေပးပါတယ္။
၄။ Sector 2 and sector 3
Approchမွလြဲေပးလိုက္ေသာေလယာဥ္ သတ္မွတ္အျမင့္ေပေရာက္ေအာင္ထက္တင္ပါတယ္။
ေလယာဥ္ဦးတည္ေသာေလဆိပ္သို႔သတ္မွတ္ထားေသာလမ္းေၾကာင္းအတိုင္းေရာက္ရိွေအာင္လိုအပ္သလိုထိန္းေၾကာင္းပါတယ္။ထို႔ေနာက္ သက္ဆိုင္ရာtowerအသီးသီးဆီသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးပါတယ္။အဆင္းေလယာဥ္မ်ားကိုလည္း အစဥ္အလိုက္ဆင္းသက္ႏိုင္ေအာင္ ေလယာဥ္အျမင့္ေပေလ်ွာ႔ခ်ျခင္း။အၫႊန္းဒီဂရီမ်ားေပးျခင္းတို႔ျဖင့္ထိန္းပါတယ္။ထို႔ေနာက္ towerကိုလႊဲေျပာင္းေပးပါတယ္။
အျမင့္ေပသက္မွတ္ျခင္း။
ျမန္မာျပည္ဧ။္ အေရွ႕ဖက္မွဝင္လာေသာေလယာဥ္မ်ားကိုအျမင့္ေပ စံုဂဏန္းေပးၿပီးေနာက္ဖက္မွဝင္လာေသာေလယာဥ္မ်ားကို အျမင့္ေပ မ ဂဏန္းေပးပါတယ္။ထို႔အျပင္ ေျမာက္ဖက္မွလာေသာေလယာဥ္မ်ားကို မ ဂဏန္းေပးၿပီး ေတာင္ဖက္မွလာေသာ ေလယာဥ္မ်ားကို စံု ဂဏန္းေပးပါတယ္။အျမင့္ေပမ်ားကို ေလယာဥ္တစ္စီးႏွင့္တစ္စီး ေပ ၁၀၀၀ ျခားေပးပါတယ္။သို႔ေသာ္ အျမင့္ေပ ၄၁၀၀၀ေက်ာ္သြားပါက ေပ ၂၀၀၀ စီျခားေပးပါတယ္။
Reporting Pointမ်ား
ျမန္မာႏိုင္ငံကိုျဖတ္ေက်ာ္ပံ်သန္းမည့္internationalေလယာဥ္မ်ားႏွင္ဆင္းသက္မည့္ေလယာဥ္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံပိုင္ေဝဟင္သို႔စတင္ေရာက္ရိွပါက သတင္းပို႔ရသည့္ Reporting Pointမ်ားရိွသည္။
ျမန္မာျပည္ဧ။္အေရွ႕ဖက္ Reporting Pointမ်ား
1. LINSO
2. AKSAG
3. SISUK
4. BOMAS
5. MAKAS
6. LIMLA
7. BETNO
8. TANEK
9. AKATO
10.EKAVO
11.NURDA
13.PUMORဆိုၿပီးရိွပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ဧ။္ေတာင္ဖက္ Reporting Pointမ်ား
1. PADET
2. IKULA
3. TAVUNဆိုၿပီးရိွပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ဧ။္အေနာက္ဖက္ Reporting Pointမ်ား
1. ANSOS
2. CHILA
3. APAGO
4. AVLED
5. TEBOV
6.IBITA
7.SAGOD
8. MEPEL
9. RINDA
10.LIBDI
11.LULDA
12.MIPAK
13.BORBUဆိုၿပီးရိွပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ျဖတ္ေက်ာ္ပံ်သန္းေနေသာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းမ်ားဧ။္ ပ်ံသန္းသည့္အေရအတြက္မွာ တစ္ရက္လ်ွင္အစီးေရ ၁၀၀၀နီးပါးခန္႔ကို ထိန္းေၾကာင္းေပးေနပါသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ATC Controllerအေရအတြက္ ၄၀၀နီးပါးခန္႔မ်ွသာရိွပါသည္။လူဦးေရနည္းေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ႏိုင္ငံျခားဝင္ေငြအမ်ားဆံုးရရိွေအာင္၂၄နာရီ ပတ္လံုး ရွာေဖြေပးေနၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ႏိုင္ငံျခားဝင္ေငြအမ်ားဆံုးရရိွေအာင္ရွာေဖြေပးေသာ ATCဧ။္ လုပ္ငန္းသေဘာတရားမ်ားႏွင့္ ေလေၾကာင္းဗဟုသုတ ရရိွေစရန္ရည္႐ြယ္၍ေလ့လာမိသေလာက္ လူအမ်ားသိရိွေအာင္ေရးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သင္ဆရာ၊ျမင္ဆရာ၊ၾကားဆရာအားလံုးကိုေက်းဇူးတင္ပါသည္။
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=224272268074085&id=100014739403518
Wednesday, June 14, 2017
ATC
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment